Jak działa hydraulika?

. Nazwa jego wywodzi się z napędu gąsienicowego, identycznego jak w wojskowych czołgach i był dawniej często używany w rolnictwie do ciągnięcia większych narzędzi rolniczych (pługów wieloskibowych) w Państwowych Gospodarstwach Rol

Jak działa hydraulika?

pojazd gąsienicowy

Ciągnik gąsienicowy

Ciągnik gąsienicowy ? pojazd gąsienicowy przystosowany do ciągnięcia pojazdów bądź urządzeń nie posiadających własnego napędu. Nazwa jego wywodzi się z napędu gąsienicowego, identycznego jak w wojskowych czołgach i był dawniej często używany w rolnictwie do ciągnięcia większych narzędzi rolniczych (pługów wieloskibowych) w Państwowych Gospodarstwach Rolnych. Ciągniki te były przede wszystkim stosowane w trudnych warunkach terenowych, gdzie ciągniki kołowe grzęzły lub traciły przyczepność. Napęd ten stosowany jest jeszcze w spychaczach, koparkach i innych maszynach budowlanych, a także w ciągnikach artyleryjskich.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ci%C4%85gnik_g%C4%85sienicowy


Kupując maszyny budowlane weźmy pod uwagę różne kwestie

Kupując maszyny budowlane, niezależnie czy będzie to minikoparka gąsienicowa, czy ładowarka teleskopowa, należy wziąć pod uwagę wiele kwestii. Ważne są między innymi kwestie techniczne, takie jak chociażby moc silnika, czy wydajność, ale także elementy będące na wyposażeniu maszyny, czy kwestie jej serwisowania. Ważna jest także historia pojazdu ? czy był już eksploatowany, czy jest to maszyna powypadkowa, czy może zupełnie nowy sprzęt. Warto przeanalizować każdą kwestię, zważywszy że maszyny budowlane nie należą do najtańszych. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości powinniśmy zdecydować się na fachowe doradztwo w tym zakresie.


Podstawowe zespoły koparkoładowarki

Budowa koparkoładowarki

Podstawowe zespoły koparkoładowarki to:

podwozie,
nadwozie,
układy robocze.

Podwozie

Podwozie stanowi rama spoczywająca na dwóch mostach napędowych. Most przedni skrętny zamocowany jest wahliwie do ramy, tylny zaś sztywnie. Zapewnia to uzyskanie poprzecznego przechyłu mostu przedniego i utrzymanie stałego kontaktu kół z podłożem.
Nadwozie

Nadwozie składa się z kabiny operatora zamontowanej do ramy, maski silnika, błotników i podestów roboczych, zbiorników oleju i paliwa. W kabinie znajdują się dźwignie sterujące osprzętem roboczym, kierownica do sterowania maszyną, pulpity ze wskaźnikami do kontroli prawidłowej pracy i przyciski. Konstrukcja ROPS/FOPS zapewnia operatorowi bezpieczeństwo przed zgnieceniem pod ciężarem maszyny w przypadku jej przewrócenia się. Zabezpiecza go także przed spadającymi przedmiotami.
Układy robocze
Układy robocze, ładowarkowy i koparkowy, zapewniają wysoką trwałość i niezawodność działania. Ładowarkowy układ roboczy umożliwia osiąganie optymalnych kątów wysypu w całym zakresie pracy układu. Charakteryzuje się dużym udźwigiem, dużą siłą wyrywającą oraz dużą odpornością na obciążenia dynamiczne. Koparkowy układ roboczy jest typu podsiębiernego, obrotowy z amortyzacją obrotu, z przesuwem poprzecznym, o dużej wytrzymałości mechanicznej i stabilności2.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparko%C5%82adowarka