Klimatyzowane pomieszczenia

wybierają się przy ich wykorzystaniu w bardzo dalekie trasy nawet w czasie największych upałów. Wobec tego trudno wyobrazić sobie ich jazdę bez włączonej klimatyzacji. Jednak trzeba pamiętać, że tylko dobrze ustawiona klimatyzacja

Klimatyzowane pomieszczenia montaż wentylacji gdańsk

Samochodowa klimatyzacja

Samochodowa klimatyzacja jest jedną z często montowanych klimatyzacji. Dzieje się tak dlatego że obecnie z samochodów korzysta bardzo wiele osób, które wybierają się przy ich wykorzystaniu w bardzo dalekie trasy nawet w czasie największych upałów. Wobec tego trudno wyobrazić sobie ich jazdę bez włączonej klimatyzacji. Jednak trzeba pamiętać, że tylko dobrze ustawiona klimatyzacja będzie w pełni sprawnie funkcjonowała. Wobec tego bardzo ważne jest, aby ustawieniem samochodowej klimatyzacji zajmowali się prawdziwi specjaliści. Będą oni dobrze wiedzieli, w jaki sposób ustawić klimatyzację po zapoznaniu się z oczekiwaniami swoich klientów. Zajmą się także wykonaniem różnego rodzaju działaniu serwisowych w zakresie poprawienia sprawności działania klimatyzacji samochodowej.


Obsługa serwisowa klimatyzacji bloków mieszkalnych

Klimatyzacja potrzebna jest nie tylko w domach, ale również w blokach mieszkalnych. Trzeba przyznać, że zwłaszcza bloki mieszkalne powinny posiadać naprawdę dobre klimatyzacje. Tylko wówczas wszystkie osoby mieszkające w poszczególnych pokojach będą w pełni zadowolone z posiadanego przez siebie standardu. Dlatego montażem klimatyzacji w bloku mieszkalnym zazwyczaj zajmują się osoby odpowiedzialne za samo postawienie konkretnego budynku. One najpierw wykonują plan takiej klimatyzacji, a następnie dokonują jej montażu. Można także korzystać z ich pomocy w razie jakichś problemów z funkcjonowaniem klimatyzacji. Obsługa serwisowa klimatyzacji znajdującej się w bloku zwykle prowadzona jest we współpracy z administracją osiedla.


Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja