montaż wentylacji gdańsk

Samochodowa klimatyzacja

Samochodowa klimatyzacja jest jedną z często montowanych klimatyzacji.
Dzieje się tak dlatego że obecnie z samochodów korzysta bardzo wiele osób, które wybierają się przy ich wykorzystaniu w bardzo dalekie trasy nawet w czasie największych upałów.

Wobec tego trudno wyobrazić sobie ich jazdę bez włączonej klimatyzacji.

Jednak trzeba pamiętać, że tylko dobrze ustawiona klimatyzacja będzie w pełni sprawnie funkcjonowała.

Wobec tego bardzo ważne jest, aby ustawieniem samochodowej klimatyzacji zajmowali się prawdziwi specjaliści.

Będą oni dobrze wiedzieli, w jaki sposób ustawić klimatyzację po zapoznaniu się z oczekiwaniami swoich klientów.

Zajmą się także wykonaniem różnego rodzaju działaniu serwisowych w zakresie poprawienia sprawności działania klimatyzacji samochodowej.

Obsługa serwisowa klimatyzacji bloków mieszkalnych

Klimatyzacja potrzebna jest nie tylko w domach, ale również w blokach mieszkalnych.
Trzeba przyznać, że zwłaszcza bloki mieszkalne powinny posiadać naprawdę dobre klimatyzacje. Tylko wówczas wszystkie osoby mieszkające w poszczególnych pokojach będą w pełni zadowolone z posiadanego przez siebie standardu.
Dlatego montażem klimatyzacji w bloku mieszkalnym zazwyczaj zajmują się osoby odpowiedzialne za samo postawienie konkretnego budynku.
One najpierw wykonują plan takiej klimatyzacji, a następnie dokonują jej montażu.
Można także korzystać z ich pomocy w razie jakichś problemów z funkcjonowaniem klimatyzacji.
Obsługa serwisowa klimatyzacji znajdującej się w bloku zwykle prowadzona jest we współpracy z administracją osiedla.

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od

montaż wentylacji gdańsk
Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920.
dwutlenek węgla.
Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym.
Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego.

Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku.

W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300).

W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika.
W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja
.
Dodane: 17-02-2019 00:19

Tagi: klimatyzacja serwis klimatyzacji klima Gdańsk