Podróż w nieznane, autokarem

uAutokary mogą być pojazdami piętrowymi, a sporadycznie przegubowymi. Pojazdy tego typu posiadają zwykle 40-50 miejsc siedzących (w przypadku autokarów piętrowych liczba ta może przekraczać 60), przeważnie ułożonych rzędami i zwró

Podróż w nieznane, autokarem Przewozy regionalne dla przykładu to znakomity sposób na podróż ze zorganizowanymi grupami. Szkolne wycieczki, wyjazdy na treningi lub każda potrzeba podróży. O podróżach.

Opis autokaru

Autokary mogą być pojazdami piętrowymi, a sporadycznie przegubowymi. Pojazdy tego typu posiadają zwykle 40-50 miejsc siedzących (w przypadku autokarów piętrowych liczba ta może przekraczać 60), przeważnie ułożonych rzędami i zwróconych w kierunku jazdy. Autokary mogą być także wyposażone w miejsca leżące. Pojazdy te posiadają zazwyczaj wydzieloną przestrzeń bagażową, znajdującą się, w przypadku autokarów jednopoziomowych, pod pokładem pasażerskim.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autokar


Bus, a autokar - różnice

Niby oba te pojazdy mają ten sam cel, przewieźć grupę osób we wskazane miejsce. Ale co z komfortem podróżowania w busie i autokarze? Busy zazwyczaj mają lepiej dostosowane, bardziej ergonomiczne fotele. Jednak jest w nich mniej miejsca pomiędzy rzędami foteli oraz pomiędzy fotelami.

Autokary natomiast z racji, że są większe oraz wyższe zapewniają stabilniejszą i pozbawioną większych wstrząsów jazdę. Na szczęście już coraz częściej w obu przypadkach pojazdy są wyposażone w klimatyzacje, co bardzo ułatwia podróż w lato i jest kluczowe przy długich trasach. Generalnie wychodzi to podobnie, jednak bus w pewnych przypadkach będzie cenowo bardziej atrakcyjny.


Pas dla busa

Kiedyś, dawno temu, któryś z Polskich urzędników wpadł na pomysł, aby autobusy miały swój pas na drogach. I ten pomysł niestety nie wchodzi jeszcze w życie, ale wyobraźmy sobie o ile przyjemniejsza byłaby podróż, gdyby faktycznie takie pasy istniały?

Wszyscy byliby bardziej zadowoleni, ponieważ jak wiadomo autobus pełen ludzi nie może przyspieszyć tak jak osobówka, oraz nigdy nie osiągnie takiej prędkości na autostradzie jak nowoczesny sedan. Takie rozwiązanie znacznie ułatwiłoby przepływ ruchu, oczywiście trzeba byłoby zrobić jeszcze jedną ważną rzecz. Mianowicie pas dla TIR'ów, ale to już pomysł do przeanalizowania na następna okazję.