Warsztaty samochodowe - zło konieczne?

celem było stworzenie maszyny jeszcze wydajniejszej, a opierającej się na ogólnej koncepcji silnika spalinowego. W roku 1893 zdobył patent na swą konstrukcję ?silnika o zapłonie samoczynnym?. W roku 1897 Rudolf Diesel zbudował

Warsztaty samochodowe - zło konieczne?

Jak powstał silnik diesla

W 1893 roku Rudolf Diesel skonstruował silnik o nieco zmienionej konstrukcji i zasadzie działania, niż silniki spalinowe znane dotychczas. Przyświecającym mu celem było stworzenie maszyny jeszcze wydajniejszej, a opierającej się na ogólnej koncepcji silnika spalinowego. W roku 1893 zdobył patent na swą konstrukcję ?silnika o zapłonie samoczynnym?.

W roku 1897 Rudolf Diesel zbudował pierwszy dwucylindrowy silnik o zapłonie samoczynnym, który otrzymał nagrodę Grand Prix na wystawie w Paryżu. Silnik ten bezpośrednio z wystawy został przewieziony do Warszawy, gdzie był zastosowany do napędu prądnicy w elektrowni hotelu "BRISTOL".potrzebny przypis

Konstrukcja silnika, którą opracował R. Diesel była bardzo zawodna i trudna w eksploatacji poprzez zastosowanie wtrysku paliwa do cylindra za pomocą sprężonego powietrza. Układ wtryskowy wymagał wielostopniowej sprężarki, aby uzyskać wystarczająco wysokie ciśnienie powietrza, za pomocą którego wtryskiwana i rozpylana była dawka paliwa. Przy ówczesnej technologii materiałowej zapewnienie odpowiedniej trwałości i niezawodności sprężarki było trudne, powiększało to gabaryty i ciężar niemałego silnika, oraz zwiększało ilość części ruchomych wymagających okresowego serwisowania. Dopiero opracowanie hydraulicznego systemu wtrysku paliwa (James Mc Kechnie patent w 1910) pozwoliło na szeroki rozwój silników wysokoprężnych pracujących na oleju napędowym, ale już nie według klasycznego obiegu Diesela (stałe ciśnienie spalania), tylko według obiegu Sabathe'a (przemiana izochoryczna i przemiana izobaryczna).

Dużą rolę w rozwoju silnika odegrał inż. Prosper L?Orange zatrudniony w przedsiębiorstwie Benz & Cie, który zaprojektował w 1908 r. komorę wstępną.

Pierwszy pojazd dieslowski produkcji przedsiębiorstwa MAN był jednocylindrowym gigantem o pojemności niemal 20 litrów, który przy prędkości 172 obrotów na minutę rozwijał moc 15 kW.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym#Historia


Gdzie można znaleźć tanie części zamienne?

Naprawiając samochód zawsze trzeba zadbać o to, by pod ręką były odpowiednie części zamienne, dzięki którym nasze auto odzyska utraconą sprawność. W każdym przypadku potrzebne będą oczywiście zupełnie inne elementy, jednak zawsze warto zadbać o to, by koszt naprawy nie był dla nas zbyt uciążliwy. Aby mogło tak być, powinniśmy wybrać takie części zamienne, które nie zrujnują naszego portfela, lecz jednocześnie zapewnią nam oczekiwaną jakość. W dzisiejszych czasach znaleźć można wiele sklepów oferujących tanie części samochodowe, a dodatkowo często możemy nawet zamówić je przez Internet, dzięki czemu zaoszczędzimy sobie sporo cennego czasu. Często będzie to najlepsze rozwiązanie.


Często spotykane awarie pojazdów

W samochodach często pojawiają się różnego typu usterki. Jedne z nich zdarzają się bardzo rzadko, a inne dotyczą niemal każdego z nas. Takie podstawowe, często spotykane awarie przydarzają się każdemu właścicielowi pojazdu i mogą dotyczyć różnych obszarów działania auta. Jeśli spotka nas jedna z nich, nie powinniśmy od razu rwać sobie włosów z głowy i wymyślać czarnych scenariuszy, ale podejść do sprawy rzeczowo i odpowiedzialnie. Jeśli w porę zgłosimy się do warsztatu samochodowego lub dokupimy odpowiednie części, unikniemy poważniejszych napraw i szybko będziemy mogli cieszyć się sprawnym pojazdem. Bardzo ważne jest, by naprawę przeprowadził fachowiec, który posiada odpowiednie umiejętności i wiedzę.